این نوع هنگرها توسط اختلاف فشار بین سیلندر و بدنه هنگر ست می شوند که برای جلوگیری از بالا آمدن سیلندر در هنگام رانش، سیلندر در محل خود با شیرپین به بدنه متصل است. ست شدن یک لاینر هنگر هیدرولیک معمولی نیازمند انداختن بال و قرارگرفتن بال در مقر، افزایش فشار و ثابت نگه داشتن آن و اعمال وزن روی لاینر هنگر که باعث ست شدن آن می شود. افزایش چشمگیر ظرفیت آویزان به دلیل طراحی منحصر به فرد Slip and Cone است.که قادر به آویزان کردن آسترهای بسیار سنگین است.
افزایش سرعت رانش. منطقه گردشی بیشتر. افزایش تحمل ظرفیت بار. به حداقل رساندن آسیب به بدنه جداری. ساخت و ساز بدون جوشکاری بروی بدنه. عدم نیاز به چرخش و اعمال کار ویژه بروی لوله های حفاری در جهت ست شدن هنگر. ست شدن با اعمال فشار هایدرولیک. استفاده از تفلون و نشت بند ویژه مخصوص دمای بالا و فشار بالا. طراحی سلیپس های بزرگ جهت تحمل بار بیشتر و آستری های سنگین. مناسب جهت چاه های افقی یا با انحراف زیاد.
با توجه به طراحی سلیپس و با اعمال بار محوری، منجر به تنشهای یکنواختتر در بدنه اصلی میشود. مجهز به غلتک مخروطی ثابت شده که حتی پس از نصب آویز و در حین سیمان کاری چرخش را ارائه می دهد. قابل حفاری با مته مخروطی. توانایی بیشترین تحمل بار با داشتن دو مخروط.